- finder dit potientiale

Nyhedsbrev 2

Februar 2010


Lev det liv du ønsker….

 
Så er vi kommet ind i et nyt årti og du sidder med nyhedsbrev nr.2 fra Dangaard Coaching & Consulting.

 

I det første nyhedsbrev fortalte jeg dig lidt om tankens kraft og hvordan du kan lære at styre dine tanker og i sidste ende have stor indflydelse på dit eget liv og skæbne. Fik du afprøvet nogle af øvelserne?

 

Hvis du ikke allerede har modtaget Nyhedsbrev nr.1 i din mailboks, så gå ind på www.birgittedangaard.dk/kontakt og skriv du ønsker nyhedsbrev nr. 1 og jeg sender det til dig med det samme.
 
Mange mennesker har, år efter år, de sammen nytårsforsætter som at tabe sig, dyrke (mere) motion, få et sundere og bedre liv eller noget fjerde.
  
I dette nyhedsbrev vil jeg bl.a. fortælle, helt enkelt, hvordan du opnår de ønsker og mål du måtte have, samt få den succes som du fortjener. Du får ligeledes mine egne personlige tips og ideer til at opnå og bevare en god livsstil.
 
Men først vil jeg lige stille dig nogle spørgsmål, som du kan reflektere lidt over:
Hvorfor er der nogen mennesker der opnår det de ønsker eller drømmer om?
Hvorfor er der bare nogen mennesker der er heldige? (Sådan opfattes det i alle fald af mange)
Hvordan kan det være at nogen mennesker, som støder ind i stor modgang, har kræfterne til at vende deres modgang til succes?
 
Hvorfor er der nogen mennesker der aldrig kommer videre i livet?
Hvordan kan det være at nogen mennesker ikke kan håndtere modgang og aldrig oplever succes?
Hvorfor skal nogen mennesker kæmpe en ulige kamp og måske alligevel ikke opnå det liv de ønsker?
 
Hvilken gruppe tilhører du selv?
 
Hører du til dem som sidder og dagdrømmer og ikke rigtig kommer videre?
Måske har du prøvet nogen ting, som ikke rigtig lykkedes for dig?
Du har måske endda tænkt at det ikke er dit lod, at leve det liv du ønsker og drømmer om?
 
Vi har alle muligheden for at vælge det liv vi ønsker at leve, med de ressourcer og evner vi besidder.
Vær opmærksom på, at du helt sikker også har ressourcer og evner, som du ikke er bevidste om i dag!
 
Ønsker du at leve et anderledes liv, skal du sikkert tænke og handle anderledes end du allerede gør i dag?
Det er dig der bestemmer, hvordan dit liv skal leves. Du har et valg!

 

  1. TÆNK POSITIV –
  2. FORVENT AT DET VIL SKE
  3. VISUALISER AT DET ALLEREDE ER SKET

 

Eks du vil gerne tabe dig 2 kg, 5 kg, 10 kg eller mere
Dette har du sikkert villet mere end 1 gang …. er det lykkes? – og har du bevaret dit vægttab ? så stort TILLYKKE.
 
Nå ikke … så læs videre ...
 
Hvad er dit mål? Måske er det ikke 2, 5 eller 10 kg du vil tabe
Måske er det en krop og et sind i balance og fuld af velvære?
Overvej dit mål grundigt.
Spørg dig selv hvad det betyder for dig og hvad det vil give dig, når du opnår dit mål.
Hvorfor er det, du vil opnå dit mål?
På en skala fra 1-10, hvor vigtigt er det så for dig at opnå dit mål?
Hvis du ligger under 7, så drop det – så er målet ikke så vigtigt for dig, og det er dømt til at blive en fiasko.
Hvis du ligger på mellem 7-9, så tænk på hvad der skal til for, at du vurdere vigtigheden til at det kommer op på 10.
 
Der findes et utal af bøger og artikler om kost og motion på markedet, af mere eller mindre lødig karakter.
Da jeg hverken er læge, diætist eller ernæringsekspert, vil jeg afholde mig fra at komme med opskrifter eller råd om kostsammensætninger og motionsformer, men lade de såkaldte ’eksperter’ om dette.
 
En ting er dog sikker:
 
98 procent af kroppens celler udskiftes i løbet af et år, så ligegyldigt hvordan du har levet tidligere og hvor sent du starter, er det aldrig for sent til en livsstilsforbedring.
 
Når du er helt klar på hvad det er du egentlig vil så:
 

  1. TÆNK POSITIV –
  2. FORVENT AT DET VIL SKE
  3. VISUALISER AT DET ALLEREDE ER SKET

 

Her er nogle af mine personlige tips og ideer til at forbedre en god livsstil.

De virker for mig, så måske de også virker for dig?!

 

  • Når du vågner om morgenen, så stræk dig godt igennem og tag 5 dybe indåndinger
  • Drik 2 glas vand inden morgenmaden
  • Start gerne dagen med at spise frugt og kun frugt (gerne helt frem til frokost)
  • Sørg for at dit blodsukker holdes stabilt dagen igennem, så du ikke kommer til at overspise eller spise det ’forkerte’
  • Spis ikke medmindre du er sulten
  • Vær ikke slave af dine smagsløg – vær åben og hav et åbent sind
  • Spis dagens mest proteinrige måltid når du har motioneret, da kroppen er bedre til at optage protein i op til 2 timer efter du har motioneret.
  • Bevæg dig/motioner hver dag. Helst min 30 min om dagen. Men husk lidt motion, er bedre end ingen motion
  • Inden du lægger dig til at sove, så tænk på dagens gode oplevelser. Vær taknemmelig for de små og store ting livet giver.

Hvis du har lyst, må du meget gerne skrive en mail til mig og fortælle hvordan det går med dine personlige mål. Du er også meget velkommen til, at stille mig spørgsmål, hvis der er noget du er i tvivl om, eller der er noget du blot vil have uddybet lidt mere. Dette er ganske gratis.
I forbindelse med netop livsstilsforbedringer, er det ofte en rigtig god ide at have en personlig coach til at hjælpe med at bevare fokus.
 
Priser på personlig coaching og yderligere informationer, kan du finde på www.birgittedangaard.dk
 
Alt hvad du skriver til mig, vil naturligvis blive behandlet fortroligt. Du kan skrive til mig på mail@birgittedangaard.dk eller via min hjemmeside www.birgittedangaard.dk
 
Du er velkommen til at sende dette nyhedsbrev videre til dine venner, bekendte, kollegaer, familie, ja til alle, som du synes fortjener, at leve det liv de ønsker.


Jeg glæder mig til at høre fra dig.